Wednesday, 21 November 2012

Amalan Pemakanan...

Pergh..skema benau tajuk entry aku kali ni..maksud aku kat sini amalan pemakanan ibu & bapa mempengaruhi baby dalam perut tau..itu sumber yang aku dapat dr blog seorang isteri..cheh..tak menahan..dah tahu nak bina ayat macam mana kan..nak dipendekkan cerita..

Tips Pemakanan suami isteri ketika isteri hamil :
 Jauhi makanan dan minuman haram 

Antara kesan memakan dan meminum benda yang haram bedasarkan kajian ahli sufi ialah : 
1.Jiwa menjadi kotor, terganggu ketenangan jiwa dan tidak tenteram.
2.Berat untuk melakukan ibadah.
3.Hati menjadi keras, suka dengki,suka membantah dan sifat kasar.
4.Hati sukar menerima kebenaran.
5.Susah melahirkan anak.

Antara kesan memakan dan meminum benda haram berdasarkan kajian pakar ilmu jiwa : 
1.Anak akan cenderung mencuri.
2.Anak-anak pun akan cenderung  memakan dan meminum benda haram.
3.Anak-anak akan cenderung membuat pemberontakkan dan kerosakkan.
4.Anak-anak cenderung ke arah benda yang tidak bermoral.


p/s : so, suami isteri kena la jaga makan minum ketika isteri sedang hamil ye..insyaallah dpt ank yg soleh dan solehah ..amin...!!

0 juta org yg syg saya: