Wednesday, 20 March 2013

hupdate lagi..=)

Salam..halluu..lama dah tak hupdate...hurm..isnin lepas aku g cek up kat klinik lagi..alhamdulillah takde pape..tekanan darah ok air kencing ok..BERAT TURUN..wahh..sgt teruja..hokeyh hokeyh..aku nak update brg baby yg aku belom beli..uhuk3..agak risau di sini..mcm byk jugak yang belum beli..hihihi...

1. Nipple Cream
2.Bottle Cleanser
3.Drying Rack
4.Drawer baby
5.Laundry Basket baby
6.Cotton buds/balls
7.Nasal Aspirator (lepas bersalin pon boleh kot)
8.Minyak telon
9.Nail Clipper (lepas bersalin pon boleh I guess)
10.Newborn Diaper (wajib sbb mls mencuci..boleh?)
11.Diaper wipe/wet tissue
12.Changing mat
13.Diaper rash cream
14.Detergent ( cuci baju baby )
15. Nappy liner ( agak penting la aku baca kt blog sorg mami ni - dia kata baby umur 1 bulan dia punya popo sikit je..so leh la lapik kan nappy ni atas pampers..so tak payah tukar pampers..buang nappy..cuci bontot baby..pastu pasang nappy baru dgn pampers lama tadi..)
16. Nursing Cover 
17.Diaper bag
18. Cooler bag ( for EBM ) 
19. Botol susu baby..(aduyai)..igt nak beli 3 botol je dulu..
20.Baju lobang2 baby..(ni satu pun belom beli..haishhh..cmner tu?)
21. Pam susu (tggu la mcm mana lps bersalin nanti - ada yg nasihat beli manual je dulu)

*nanti kalo ada lagi yg tertinggal aku hupdate k..?hihihi

ala tomey2...

p/s : aritu mak aku dtg dia tegur..kenapa baju mcm lelaki..-___-"..manada mak...baju ni laki perempuan boleh pakai..hahaha...siapa suruh beli awal kan..takpe..dah beso sikit nanti aku bg dia keperempuanan..harap tak la kasar mcm mami nya..hik4..

0 juta org yg syg saya: