Monday, 25 March 2013

kerisauan yg melampau..


Assalamualaikum 

boleh ke tyme mengandung naik flight?
nanti bersalin dekat Sarawak ke??

soalan ini memang aku dah agak dah, memang orang akan tanya. doktor kata sebenarnya tak ada effect apa-apa pun kalau naik flight tapi untuk perjalanan yang dekat je la. bukannya dari KLIA ke London. maksudnya untuk perjalanan International memang tak digalkkan. tapi untuk perjalanan domestik tak ada masalah. 
Selagi kandungan belum mencecah usia 37 minggu still lagi boleh naik flight. tyme tu bila2 masa je boleh bersalin. ala, tapi bukan takat naik flight je tak boleh.naik kereta ke keretaapi ke bas ke memang tak digalakkan.lagi satu if tak nak rasa terhentak sangat time flight landing, duduk pada bahagian tengah flight (doktor pesan)..

lagi satu, sebelum fly aku kena dapatkan surat pengesahan daripada doktor..hm, tasaba nak mintak..mcm nak mintak malam ni je kat klinik nik ishak.tapi, masalahnya boleh ke dia bagi sedangkan alat scanning pun dia takder..hmm..

in sha allah lepas la aku naik flight sabtu ni..mcm mana nak buat..nak mintak cuti tanpa gaji lagi susah..dah la nak beranak nak pakai duit.b.ila dah cuti tanpa gaji..hm, mana cukup duit..even suami bekerja pon..lepastu nak angkut family ke sini..mesti kena adil..angkut mak bapak aku n angkut mak bapak suami..bab tu memang kami la kena bagi tambangkan..nak bajet besar jugak..makan minum mereka..hm..walaupun aku tahu..mesti bapak aku nak je pakai duit sendiri..ahaks..!tapi, sbg anak mcm tak sedap hati lah kan..nak angkut kena angkut keempat2..lebih2 lagi cucu pertama bagi setiap keluarga..perempuan pulak tu..memang suka lah nenek datok mereka kan..anak masing2 sorang je perempuan..tu pun anak angkat..ya allah ya tuhanku semoga flight aku sabtu ni lepas..AMIN..~

0 juta org yg syg saya: