Tuesday, 2 April 2013

8 bulan setengah??

Salam..halluu..hari ini adalah hari yang ke-empat aku berada di Sibu..huhuhu..kalau dikenang balik pengalaman aku naik flight balik Swk aritu memang sadis..sedih..sayu..hahaha...ok, nak story sikit pengalaman aku tu.

Malam Khamis aku dapat panggilan dari kazen aku yang ada pengalaman  naik flight ketika usia kandungannya 8 bulan setengah..dia tanya aku, dalam surat doktor tu ada tak perkataan FIT TO FLY..aku cari la dalam surat doktor kerajaan tuuu..hmmm..dia tulis usia kandungan aku je and tarikh dijangka bersalin..ok, kepala mula pening...so, aku decide esok je lah cari klinik nak mintak ayat tu...

Petang Jumaat pulak punya kisah (lintang pukang ayat aku) - balik je kerja..aku dgn husband aku bergegas ke klinik Nik Ishak...huhahuha..hmm, doktor tu tak nak bagi...tak berani tanggung risiko..ok..next clinic..aku dgn laki aku pergi ke klinik Noor Hajar pulak kat klinik seksyen 19..ok, hampa lagi..doktor tak nak bagi sebab usia kandungan dah 8 bulan lebih..dia suruh pulak kami laki bini pergi ke klinik Noor Hajar seksyen 19..ok lah...bertabah lah wahai hati...sampai je kat klinik noor hajar seksyen 19 tu..hmmmm..DOKTOR TGH SUAP ANAK..PUKUL 8 DATANG BALIK..hampeeehhhhhhhhhhh....then, aku ajak laki aku g klinik nik ishak (bersebelahan dgn klinik noor hajar tadi)...pekerja dia ckp tak boleh..doktor laki..semua tak berani nk lepas sebab dah 8 bulan lebih...eeee..geram..hampir putus asa..mcm nak tulis sendiri jer kat surat doktor kerajaan tu...last sekali pergi Klinik Rosli..hmmm..aku dgn laki aku decide nak menipu je..gtau 34 minggu..kalau 35 minggu memang tak lepas..dgn doa dan tawakal masuk la ke klinik Rosli tu..fuuuhhh..alhamdulillah berkat penipuan..minta maaf Allah..bukan sengaja nak menipu tapi kalau tak buat mcm ni memang tak lepas..doktor tu tulis tangannya je pon..asal ada ayat FIT TO FLY tp dia  buat dalam bahasa malaysia...(dibenarkan menaiki penerbangan ke Sarawak)..terim akasih doktor..JASAMU DIKENANG...punya lah susah nak dapat surat pelepasan doktor tu ya allah..penat lelah rasa nak menangis semua ada....hmmmm..ok dah lepas satu..satu lagi aku takott..takot terberanak dalam flight...

oklah..aku sambung ke next entry ye...:)

0 juta org yg syg saya: