Tuesday, 22 October 2013

RAYA HAJI BUJANG..~

Assalamualaikum..aku nak story sal hari raya haji lepas..
Aku rasa dah busuk bau bangkai story ni.
Tapi aku nak story jugak..
Sebabbbb..
Ni lah first tyme aku masak kuah kacang & skari daging..
Yeayyy..POYOSSS..
Aku beraya dgn anak, suami dan abg aku je di Kuching
Aku malas nak balik Sibu atas sebab2 tertentu yg tak dpt dielakkan..
Aku nk cyter mlm sebelum raya tu..
Chewahhh...
Malam tu aku masak kuah kacang kau..kelas tak iol??
Padahal..abg aku siap beli 4 tin kuah kacang..
Kuah kacang dalam tin ok..hahaha
Aku cuma ubah rasa dia jer..
Aku tumis bawang, cili, letak gula sikit..lepastu..
Tuangkan keempat2 tin kuah kacang ke dalm kuali tersebut..
Makanya..jadilah kuah kacang yang sedap..
Suami dan abg aku dok puji2..
Lahanat betol la..
Tahulah satay dalam tin..
"Rasa kuah kacang betul2 la.."
Memang la betul2 kuah kacang cuma dalam tin jer..haha..
Terasa i tau..
Lepas masak kuah kacang tu terpaksa layan Zaara dulu
Dia dok merengek2..nak tido tp tak nak tido..
Gosok2 mata..pandai betol anak beta..
Aku pujuk jugak..letak dalam buai..
Akhirnya beliau tewas..
Yeah..boleh la gua masak kari daging pulak..
Yang potong daging halus2 nya encik husband aku..
Sebab dia pakar..
Ketang ketung ketang ketung..maka siap la kari tanpa santan aku
Sebab nya tanpa santan..?? Sebab esok baru letak santan..nanti basi kari i..
Dah setel smua..aku iron baju kami semua..bibik pulak rasa diri ni..
Hahahaha..penat siot..terus tido je lepastu..dh tak peduli apa jd sekeliling..
Awl pg bgn..masak nasik impit, lemang dan tambah santan dlm kari..
Tahu tak yg sadisnya..???? Lemang aku hangus..
Aku leka..sebab layan zaara lepas mandi..dia tak nak sorg2..
Cis..salahkan anak..hahahA
Hitam kot dalam periok..dahtu lemang memnag dh tak leh mkn..
Baling anjing pun anjing tak nak hidu..haha
Kuah kacang aku nyaris2 hangus..cis..
Baru anak sorg..belom lagi anak berorg2..
Hahaha..kesian..balik je abg aku dan suamiku dr sembahyang raya baru aku mandi..
Serius mcm bibik..dgn tak mandi nya lagi..haish..
Anak je lawa tyme tu..maknya HAMPEH..
Ini lah cerita kami yg raya bujang..kikiki..

*pada hari raya haji jugak majlis aqiqah zaara dan kazen mazen nya selesai..
alhamdulillah..smua dah setel (cukur jambul dah, aqiqah dah, sunat dah..syukur)

*terima kasih mak bpk abg byk membantu..*big hug*

BYEBYE..
XOXO
Published..~

0 juta org yg syg saya: