Saturday, 22 February 2014

spagethhi goreng ami zaara

Malam..
Cerita pasal spagethhi ni..rasanya ada mcm2 version kan
Ada kuah merah, kuah kuning, kuah putih, sup pun ada..(i guess)
So, version aku kali ini adalah version suka hati mak apak aku
Aku guna apa yg ada je..
Nanti last sekali aku tepek resipi tau -_______________________-"
Ada yg nak ke masalah nya..hahaha..
Ok2..layan gmbr dulu, kemudian baru resipi k?
Janji..janji..aku letak resipi..T___T
Cakap sensorang..







RESIPI SPAGETHHI MAMI IZAARA
(hidangan utk sensorang - sedihhh!!)

1. 1 paket spagetthi (mkn sensorang tapayah nak sepaket sgt)
2. 1 ketul hot dog
3. Carrot (tapayah byk2, ambek sepotong jer)
4. Selabu bawang besar
5. 4 labu bawang putih (ye ke pakai penjodoh bilangan labu?)
6. 2 btg cili padi (kalau nk pedas lg letak la 30 btg ye)
7.Sebotol sos cili (guna ckit je, aku tak suruh tuang semua ye)
8. Sedikit gula.
9. Sedikit garam
10. Sesegi empat serbuk ayam pati KNOW (ni org punya)
11. Serbuk ORIGANO ( ni pun dak umah punya, pinjam ckit k)
12. 2 sudu minyak masak (utk menumis)
13. Cili boh @ Cili kisar

CARA-CARA
Panaskan minyak masak dan tumiskan bawang besar dan bawang putih yg telah dipotong bentuk love (acanertu??)...Masak hingga layu..tukar kaler emas..

Kemudian, masukkan cili boh atau cili kisar..gaul sampai naik bau..

Kemudian masukkan hot dog dan carrot tadi.gaul gaullll..masukkan serbuk ayam pati KNOW, sos, garam, aji dan gula sedikit demi sedikit..kalau nak rasa masukkan lidah dalam kuali k..kau mampu?

Ok, kemudian masukkan air rebusan spagethhi tadi, aku tatau apa fungsi tp aku ikut resipi org..kikiki..
Biar sampai dia mendidih...keluar2 buih..

Then baru masukkan spagetthi tadi ye..gaul sampai masak

Lastly, tabur serbuk origano dan serbuk lada hitam...!!

Kemudian ambik kamera, snap, upload...*pm me for the recipe*
Maut punya caption..

So, makann..!! Selamat mencuba..!!

0 juta org yg syg saya: