Monday, 10 March 2014

Pulanglah MH370


Tanggal 8/3/2014 (Sabtu)..
Seluruh rakyat di dunia terkejut dengan berita kehilangan MH370
Penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing (12.41am)
Pesawat ini dikatakan terputus hubungan dengan Menara Kawalan Udara Subang
pada jam 2.40am..
Pesawat ini patutnya tiba di Beijing pada pukul 6.30 am..
MAS dalam kenyataannya mengesahkan terdapat :-
152 orang termasuk seorang baby (warga China)
38 orang (warga Malaysia)
12 orang (warga Indonesia)
7 orang (warga Australia)
3 orang (warga Perancis)
3 orang termaasuk seorg baby (warga A.S)
2 orang (warga New Zealand)
2 orang (warga Ukraine)
2 orang (warga Kanada)
1 orang (warga Russia)
1 orang (warga Itali)
1 orang (warga Taiwan)
1 orang (warga Belanda)
1 orang (warga Austria)
Pelbagai usaha telah dilakukan..dan alhamdulillah ada 4 negara lain yang membantu Malaysia dlm misi pencarian ini..
Aku malas nak hurai pape..sebab berita ni dah tersebar dan satu dunia tahu
Aku just berdoa semoga semua penumpang, anak kapal dan pilot berada dlm keadaan selamat
Aku harap takdelah mulut puaka yg dok kutuk or dok cakap benda yg tak patut di cakapkan kat laman sosial..
Sila jaga hati waris2 penumpang..mereka juga punya hati dan perasaan..jangan mempermainkan isu2 yang berkaitan dgn kehilangan pesawat MH370 ini..
Cuba korang pakai kasut yg tak fit dgn size kaki korang..sedap ke idokk..
Daripada korang cakap benda yg merapu, baik berdoa yang terbaik..
Supaya mereka pulang dengan selamat..
Kepada para penumpang, anak kapal dan pilot..kembalilah saudaraku..
Keluarga kalian menunggu kalian, mereka sedang menunggu kalian..
Mereka menunggu dengan penuh kesabaran walaupun pelbagai spekulasi telah dikeluarkan..
Hanya air mata yang mampu keluar..menggantikan kata2..
Sungguhpun takde kaitan dgn aku tp kehilangan pesawat MH370 ni amat terasa kat aku tau
Sampai aku termimpi2..aku naik flyte and landing atas jalan raya..(aku bkk mata cpat2)
Oklah, apapun aku berdoa semoga MH370 pulanglah ke pangkuan kami..
Kedatangan mu dinantikan oleh semua orang..WE LOVE YOU..
#pray for MH370


0 juta org yg syg saya: