Wednesday, 16 April 2014

DUIT HILANG..!!!

Haluuu..sejuk benauu opis aku nih
Alhamdulillah, opis dah bagi kelonggaran byk
Boleh bkk mcm2..haha..so takdelah staf ngular kan..*katanya
Aku nk story sikit
Minggu lepas aku ada ganti sorang PA ni..kt tgkt 6
Aku namakan dia Kak Esah dalam cyter ni ye..
Ok..nak dijadikan cerita..
 Semalam Kak Esah kol aku..
Dgr suara mcm gelabah semcm jer..
Yes, mmng patut gelabah pun.
Duit petty cash mereka hilang weyy
Aku tanyalah dia letak mana?
Dia ckp letak dlm kabinet besi..
Oh, kalau kabinet besi mmng aku tak tau la
Dekatkan diri dengan kabinet besi pun idakk..
Apatah lagi nak membukaknya..
Lagi satu, kunci tu hanya dia sendiri yg pegang..
Nak tau berapa jumlah yang hilang tak..??
Byk wey..RM400 hokay..bukan RM40
Kak Esah risaulah, dia yg jaga duit tu kan..
Dia risau mcm mana boleh takde lagi dah dalam kabinet tu
Dia kol tu bukan niat menuduh..cuma nak berkongsi masalah..
Org nya mgkin dpt diagak kot..
Nak tak nak Kak Esah ckp dia terpaksa la ganti..
Tapikan, kalau aku..aku tnya je manusia tu..
Dah la manusia tu suka ambil kesempatan if anything yg ada kaitan ngn $$$
Dia taberani..takut manusia itu membesar2kan hal pulak..
Aku walau tak ambik tp tak sedap la..
Aku yg jaga kat situ minggu lepas..
Tak apa mami zaara, Allah Maha Adil
Suatu hari Allah akan tunjuk jugak siapa betul sapa salah..=)


Dasyat erk, nak mencuri pun baca doa..



0 juta org yg syg saya: