Monday, 7 April 2014

MAKANAN PALING SIMPLE DI DUNIA

Halluu..bosan nya lahaiii..
Aku tgh ambik mode update blog.
Mode asyik ke laut je dua tga hari ni
Ntah nape ke laut..tak ke darat..giler..
Weekend lepas aku duduk rumah je..
Eh, kejap tipu..Ahad tu aku g Jusco Bukit Tinggi
Ingatkan nak survey brg hari jadi Zara tapi takde yg best pon..
Aku sbnrnya kt cni nak cerita benda yg aku mkn minggu lepas..hahaha
Pagi2 sabtu tu hujan weyy..aku dah bgn awl..haishhh..mistake2.
Dah la bgn awal..lapar la jwb nya kann..sakit pulak ati ku..
Trus menapak ke dapor..masak mee sedap..hishh..
Lepastu lepak dlm bilik sehari2...dlm ptg cmtu aku lapar balik..
Aku buat la sandwich nugget..erm..dapnya..kecur2 air liur..
Nanti aku bagi resepi..ni pling simple antara dunia..
Aritu aku takde mood nak menaip resepi..ari ni ade sikit.
Hehehehe...layan la mata dgn perut yg lapar..




Resipi Sandwich Nugget Simple & Sedap (ni ikut tekak aku ya)
Bahan-bahan :
2 ketul nugget
2 ketul hot dog
Bawang besar dimayang sari
Mayonis secukup yg kau mahu
Sos thousand island pun secukup yg kau mahu
Serbuk black pepper sikit2
Serbuk lada putih sikit2
Mentega utk menggorenf

Cara-cara :
1.Masukkan sedikit mentega ke dlm pan.
2.Setelah mentega hancur bagai, masukkan nugget, hot dog dan bawang tadi
3.Goreng hingga garing.
4.Lepas setel goreng2, gaulkan mereka bertiga tadi ke dlm mayonis, sos thousand island, lada putih dan lada hitam..
5.Siappp..sapu atas roti..
6.Oh ya, roti tu aku bakar pakai toaster jer..kikiki..
7.Nak sedap letak tomato or salad ker..aku aritu tacukup bahan.

#di atas adalah makanan terakhir aku pada hari Sabtu..selepas itu menahan diri dari lpr..

Hari ahad pagi pulak aku rasa aku tak breakfast..tak igt la..
padahal baru smlm..byk sgt mkn semut..camni la ghupenya
tgh hari tu aku g Jusco..tp tak mkn..aku beli brg sikit
Aku beli aper??Cetekaaa..ikan masinnn..yeahhh..*syco sgt
Ptg tu aku makan nasik putih dgn ikan masin kembung perah limau..ohsem sgt..
Nasik panas2..pergh..dgn daun salah cicah thousand island..
Meh tgk ni..takde resepi ye kali ni
Melampo la kau kalau nak resipi..hahaha..


Ok, sampai sini saja berita makanan..
Sekian, maceh..!


0 juta org yg syg saya: