Friday, 30 May 2014

KEK BATIK JAWA SIMPLE ala ala NUGGET MILO

Salam Jumaat peeps
Hamboii..kemain tajuk entry aku kan
Macam dah pakar sgt buat2 kek ni..
Bukan apa, semalam hati aku membuak2 sgt nk mkn kek batik ni
Aku wasap la kawan aku si Mak Buyong tuuu..
Boleh2 dia ckp aku pregnant..hahaha..
Pregnant la sgt..baru je lepas bendera Jepun
Lepastu laki aku kt sanaaa..alahai
Ni bukan apa ni..ni nafsu mkn yg membuak2..
So senang cerita, iols buat sendiri
Lepas waktu kerja semalam menggelupur aku g The Store
Beli milo, roti marie dan butter..wah pakar sgt bunyik nya
Simple je kek aku ni..meh aku share resipi ckit..
Kalau share resipi pakai gambar rasa leh tgkap tak?
Dasar pemalas nak menaipkan..hahaha..


BAHAN-BAHAN
(Bahan-bahannya adalah seperti di atas)
1.Roti marie (apa2 jenama pon boleh janji takde "CADBURY")
2.Sepaket kecik MILO
3.Satu tin susu pekat F&N (apa2 jenama pon boleh tapi jgn tuang satu tin..tuang 1/4 jew)
4.Butter 250gm (apa2 jenama pon boleh)

CARA-CARA MEMBUAT :

Masukkan susu pekat 1/4 tin (nak letak satu tin pon boleh..ikut lah hati masing2), butter & milo dalam periuk. Letakkan atas dapur dengan size api yg sedang2..Make sure kau gaul je tau..Jangan mcm aku..sambil buat sambil gedik nak ambik gambar..Tu yg brketul sikit tu..alahai..

Haa..ni hasil gaulan aku tadi..tgk tu berketul2 dah milo..dah tu rasa mcm nak tumbuk pakai lesung pun ada..panik ni takut tak menjadik kan..gaul jeeee sampai ada buih2 menggelegak pastu keluar gajah..ehhh..termasuk iklan carrie junior  (abaikan yg ni)..Jangan lupa masukkan roti marrie yer gaul rata2 sampai kaler sedondon gittew

Masukkan dalam loyang..make sure ko tekapkan dan padat2kan isi kandungannya erk..aku tekap guna sudu je pun..kalau ko nak guna perata simen tu pon boleh *digalakkan*..Kemudian, rasa cam puas hati dan bangga..masukkan dalam peti ais ya..Tggu sampai 4 jam..tapi aku tasaba..3 jam dah aku g belah kek tu..Sambil mkn sambil mulut bebel.. *kenapa manis sgt..alahaii..pastu ketul2..try n error..tapi SEDAP..matiklah puji hasil kerja sendiri...
Tadaa..ni nak bawak g opis..bagi sorg2 rasa..walaupun adalah jumpa yang keras2 kt dalam kek ni..korang kunyah je lah ye....hahahaha..Ana cakap rasa nugget milo..auwww..!!

0 juta org yg syg saya: