Thursday, 15 May 2014

SPAGETTHI CARBONARA MUDAH & SEDAP

Hye uoll..
Rasa lama tak update..
Bz nok..aku bz menaip kerja aku yg byk ni haa..
Tak la byk sgt..kikiki..
Cuma kena ulang dgr type ulg dgr type..oh man..
Dahlah BI berbelit2 punya lidah
Hey, kau melayu kot..
Cakap english dia mcm mat salleh sgt..
Lidah smpai mcm ikat tocang dah nak sebut satu perkataan tu
Alahai..sabo je lahhh..
Ok..habis bebel..
Tgk gmbr kt atas..terliur tak..
Haaa..smlm akk rajin tauu
Bukan apa dah membeli dan blah dr giant smlm
So, terfikir la nak buat bekalan utk pagi ni
Kata nak berjimat..
Haruslah bawak bekal hari2 ke opis..
Semalam aku masak kuah spagetthi carbonara
Yeahhhh...kuah tu aku masak smua pastu simpan dlm peti
Nanti nak mkn lagi tinggalkan pnskan kuah dan rebus spagetthi je lagi kennn..
Senang idup aku..
Ni makanan utk lunch nnti
Tasaba nyer ponnnnn...
Cepatlah tgh hari
Perut dah bergendang gendut nihhh...
Hm, takpe bagi membuatkan masa tak berasa...
Meh aku share resipi kak ton..
Ni resipi ikut tekak aku dan bahan yg ada dlm rumah aku ye..
Cpt ambik pen dan kertas
Dulu sllu cmni kan
Kalo ada rancgn masak2 kt tb
Pastu part view resipi..laju2 je nk tulis
Ek eleh mcm ko buat kann
Non hadooooo
Dulu lain skrg lain
Skrg hujung jari pon boleh..
Mr.Google kan ada..hik4
Ok2..terbebel lagi..
Meh aku share..

Bahan-bahan
Daging cincang (sukahati korang nk byk mana)
Bawang putih (4 ulas atau sukahati korang nak berapa byk)
Sos carbonara (tin biru tu ntah brapa gram)
Daun barsil (cheh, belagak giler bunyinya)
Serbuk cili (ikut tekak korang la nak pedas ke idok)
Spagetthi (ni penting tau)

Cara-cara
1.Panaskan minyak terlebih dahulu
2.Tumiskan bawang putih sampai naik bau
3.Lepas naik je bau bawang tu, masukkan daging cincang tadi dan sos carbonara
4.Tumis sampai kau rasa daging tu masak ye
5.Jangan lupa rebus spagetthi
6.Then, bila kuah dan spagetthi dah masak boleh lah satukan mereka dlm pinggan ye
7.Tabur la daun barsil dan cili flakes tadi..
8.Ok, ready to eat.

*sikitkan bahan aku..sbb takcukup bahan..kalau masuk mushroom lagi sedap..

Oklah..marilah try resipi iol yg mudah ni... :)

0 juta org yg syg saya: