Tuesday, 17 June 2014

Peperiksaan Kenaikan Pangkat Secara Lantikan Katanya



Salam peeps..
Aku rs hantu rajin tgh merasuk aku ni
Minggu lepas tga hari aku exam kat MAEPS, Serdang..
Exam KPSL katanya
Saja2 nak try..kot2 lulus ke..
In Sha Allah lah ye..boleh la naik pangkat ..dan yang penting GAJI NAIK..!!
Dasar tamak..

Exam start 10/6/2014
First paper agak tough jugak la..
Kiteorg start jam 9.30 am dan habis jam 12.30..
Ada masa tga jam utk memerah otak..ops..lebih sesuai dikatakan memerah keringat
Sebab exam ni memerlukan kuasa kelajuan penulisan yg tggi
Aku setengah jam pertama tak start lagi
Dok belek2 soalan..hahaha..blur..tak tau dalam topik yang mana
Masa agak suntuk so aku jawab ikut kelogikan akal aku
Habis aku bantai..hahaha..harap2 betul lah kan hasil bantaian aku
Actually ada 7 soalan kena jwb 5..
Tyme tu jam dah kul 11.30..aku ada duak soalan tak buat lagi
Dgn 'kebijakan' aku..aku bantai ler..pastu keluar dr dewan sbelum pukul 12.00 tgh hari
Hahahaha..sbb mls nak pkir kan..

Hari Kedua (11/6/2014)
Paper hari kedua mcm ok sikit..
In Sha Allah lulus..hahaha
Tapi still ada teknik bantaian..
Hari kedua ni pasal PKPA, Arahan Keselamatan & Pengurusan Pejabat
Syok wey sebab asyik jumpa jawapan..harap2 lulus la paper ni..AMIN..~

Hari Ketiga (12/6/2014)
This is the day..Killer paper..Undang2
Huwaaaaaaa...Nasib aku jumpa jugak la jwpn dlm buku Undang2 aku tu
Cuma dlm buku rujukan aku tu takde Akta Pencen, Akta KWSP, Akta Tanah & pasal pilihanraya
Oh my GOD..!Memang aku bantai keromok jugak lah paper ni
Aku 11.30 dah kluar..sbb nak tggu lama2 pun taguna
Buku takde..
Kawan aku siap dok borak2 ngan pengawas lagi
Sebab dah memang tak boleh nak jwb sbb BUKU TAK ADA..
Dekat kertas jawapan dia siap tulis
"Maaf tiada jawapan dapat diberikan buat masa ini kerana ketiadaan buku rujukan"
Dasyat..
Oklah..
Kesimpulannya, KPSL Bantai membantai..hope lepaslah paper 1 & 2..Amin..!

Kalau gagal kali ni, tahun depan cuba lagi ya...~

0 juta org yg syg saya: