Friday, 18 July 2014

TRAGEDI #MH17

AL-FATIHAH untuk keluarga mangsa yang terlibat

Belum terungkai lagi misteri MH370, MH17 sudah menyusul
Ya Allah..dugaan yang besar bagi pihak MAS
Aku baru dpt berita tyme bangun sahur pagi tadi
Bangun2 tu biasalah..belek handset dulu
Aku tgk si mami kila wechat..
"Ada lagi kisah belon"
Aku tak tahu apa yg dia maksudkan..so aku abaikan
Kemudian aku bukak la FB aku..
Tersentak kejap..tgk gmbr2 mayat bergelimpangan..
Orang dok post2 pasal MH17 ditembak
MasyaAllah....sedih kot..
Walaupun tiada ahli keluarga aku kt dlm
Sebagai seorg manusia hati mana yang tasayu tgk tragedi sebegitu
Scroll lagi FB..terjumpa la junior aku dok post gambar satu family tu sambil ucap takziah
Okay..lagi kasihan..anak beranak terkorban..ibu, bapa dan 4 anak..
Aku trus stalk fb mangsa..tak sure samada mereka duduk sana or mereka bercuti2
Tapi last status mangsa tragedi MH17 tu berbunyi mcm ni 
"17 July 2014, starting our new hijrah.Alhamdulillah.." - attached gambar luggage2..
Luggage tu mungkin utk bawak balik Malaysia..
Oh..sedihnya ya allah..!
Ok sedih2 ni baik berdoa..semoga keajaiban berlaku di bulan yang mulia ni
Kot2 tu bukan flight MAS keeee...hu3
Semoga operasi yang dijalankan kerajaan Malaysia berjalan dengan lancar dan dipermudahkan olehNYa..
Amin..~

0 juta org yg syg saya: