Tuesday, 19 August 2014

PERKEMBANGAN IZAARA IMANI

Salam..
Arini nak share pasal perkembangan anak aku
Entry yg lepas pasal raya kan so takde kaitan dgn entry ni
Isk, tah pape aku bebel.

Izaara Imani sekrang ni dah pandai :-

1. Jeles
Haritu aku g lah timang classmate dia (berjln raya ke rumah)..Laju2 dia lari kat aku..duduk atas paha kanan..budak tu paha kiri..siap2 tolah budak tu lagi..hik3..omey je..kalau nenek dia timang Pak Wa dia pun dia jeles..siap pakej tampar lagi muka abg aku..haha

2.Nyanyi ABC..
Nyanyi tu tak lah sebijik bunyi kta org dewasa nyanyi..tapi adalah tiun dia..cth kau nya nyanyi dulu..dia akan follow or sambung sambil senyum2..hahaha..

3.Angkat tangan..
Angkat tgn kt sini membawa maksud..kalau ko ckp Siapa tak puasa angkat tangan...!! Cepat2 dia angkat tgn kau..kelas kau nak..JUJUR..

4.Boleh disuruh *la sgt
Cth kan kau ckp "Aduh sakit perut..tolong urut dik..tlg.."..Lekas2 dia pergi dkt kau urut perut kau..lepastu kau ckplah g ambik minyak..lelekas dia ke meja ambik minyak.kalau air tumpah pun cepat2 g carik kain sebab nak lap..ecece..pandai angatt anak ami niii..kalau suruh menghambur lg pandai..baling sofa semua ke lantai sambil gelak..*clap2 hand*

5.Pandai baca doa
Baru bismillah dah amin..tu kalau bab mkn..hahahah.cecepat jeer nak amin.lapar la tu kan..

6.Goyang2 kaki dan panjat2..
Haa..panjat ni aku memang respek anak aku..perghhhhh..kalau sendiri tgk baru bangga..kalau nk cerita kat sini tak syok..Dia panjat kusi lepas tu duduk sipi2 sambil goyang kaki..bajet kewl le tu kannnnn..pastu terjun..hoiiii..mengucap mak ko ni haaaa...

7.Cepat tangkap..
Mcm aritu..aku ajar cara menghalau lalat..lima minit kemudian bila tnya balik mcm mana halau lalat..dia akn buat aksi yg sama..pandai anak mami..harap nnti belajar pun cmtu lah ye nakkkk...cpt tgkppp..!!

8. Berlari
Yang ni pun terer..berlari dalam shopping mall..shopping mall beraircond kot..aku siap2 peluh lagi..haha..anak2..dia punya lari tu mcm nk jatuh tp tak jatuh..bila part dekat bra tu dia tarik smua bra dan seluar bip sampai jatuh..haish..anak sapa la tu kan..

Erm..apa lagi erk..byk benda lucu Zaara ni..

Yang merindui,
-Layha-

2 juta org yg syg saya:

eima said...

seronok kan tgk anak2 kita membesar .. time diorg nk membesat ni rasa geram dan rindu sgt

Mami Izaara Imani said...

kan..dah la anak leha kat kampung skrg ni..bila lah hai dpt pindah balik swk ni..hurm..sedih..:(